18. HGF – Finalisti 2014
- Izvođač: RAZNI IZVOĐAČI
- Naslov: 18. HGF - FINALISTI 2014
- Format: Album
- Godina izdanja: 2014.
- Izdavač: Spona
- Krešo i kisele kiše (Rijeka) – Inače
- Soul Radio (Karlovac) – Moja muza je mjuza
- Ministarstvo napada (Zagreb) – Dio mog ogledala
- Scarlet Notes (Zadar) – Zavoli
- Film Noir (Split) – Iz retrovizora
- F5 (Zagreb) – Listen to
- Elyn Porter (Labin) – Stranac
- Altra (Zagreb) – Slobodni i divlji (kao jeleni) / Make Some Noise (Radio Edit)
- Goatfish (Zagreb) – Samo jedna riječ
- Officer Down (Rijeka) – Dobre namjere
- Helika (Zagreb / Maribor) – Rapa Nui
- Abnor Malan (Zagreb) – Štakori
- Hysteria (Osijek) – Za nas
- Kvar (Zagreb) – Guske u magli
- Seven Mouldy Figs (Zagreb) – That Little Pain
- Udav (Pula) – No Way
- Gunslinger’s Bride (Županja) – Cheap Blow
- Decomposing Entity (Zagreb) – Destroying Nucleus Agenda
- Sabria (Sisak) – Wasteland
- Breech Deenower (Labin) – Old School
(P) & (C) Spona, 2014.
Urednik kompilacije: Siniša Bizović
Izvršna produkcija: Sanja Maksan
Dizajn: Ivan Kraljević / In-tri
18 godina u Zaboku svira hgf’n’roll
Kad u subotu, 31.5.2014., kasno u noć, u zabočkom klubu Regenerator utihne zadnji gitarski riff i prestane vibrirati zadnja činela – HGF demo festival Zabok će zakoračiti u punoljetnost. Nadam se da će jedan od prvih njegovih koraka u punoljetnosti biti ozbiljan razgovor s roditeljima i skrbnicima o njegovoj budućnosti. Unazad šest godina HGF je doživio ozbiljne promjene: izrastao je u višemjesečni festival tijekom kojeg se održi skoro 30 koncerata; pokrenuo je lokalna natjecanja po klubovima u čak 10 gradova širom zemlje; uveo je godišnje nagrade pojedincima i institucijama za doprinos razvoju hrvatske demo scene; preselio finalne večeri u Zagreb; privukao ozbiljne sponzore; uključujući ovaj nosač zvuka koji držite u rukama, objavio čak 8 CD albuma na kojima je zabilježen čak 141 song i isto toliko različitih izvođača (debeloj većini njih bila je to prva službeno objavljena pjesma); na neki način ujedinio i umrežio hrvatsku demo scenu te, što je možda najvažnije, potaknuo stvaranje novih demo festivala koji promiču glazbenu kreativnost mladih. Nametnuo se kao nacionalna platforma glazbene demo scene Hrvatske. I sad mu – kad s obzirom na godine službeno smije voziti, pušiti, piti i seksati se – treba puno veći džeparac. I promjene. Niti revolucionarne niti kozmetičke, nego postepene, promišljene i dogovorene sa svima onima kojima je do njega stalo. Promjene u organizacijskom, funkcionalnom, financijskom, tehnološkom, ali i karakternom smislu, promjene koje su nužne jer je danas baš sve drugačije nego što je bilo 1996. kad se dogodio prvi HGF u Zaboku. U najširem se smislu promijenio kompletan društveno-politički kontekst, a u glazbenom se smislu u potpunosti promijenio način kreiranja, trženja, distribucije i konzumacije glazbe. Možda najslikovitiji primjer tih promjena su prijave za festival: dok je prvih stotinjak prijava 1996. stiglo na kasetama u najobičnijim kuvertama (kuverte sa zaštitnim jastučićima stigle su nešto kasnije), više od 200-tinjak ovogodišnjih prijava stiglo je putem on-line linkova na servere doslovce razasute diljem planete. Bojim se da je nemoguće pretpostaviti kojim će putem prijave stići na kraju slijedećih osamnaest HGF godina.
Za kraj, još jednom skidam kapu pokretačima HGF-a iz 1996. i još jednom čestitke svim pobjednicima proteklih HGF demo festivala!
Siniša Bizović
Predsjednik stručnog žirija 18. HGF-a