Jesmo li uistinu to što jedemo? Zašto su hrana i seks osuđivane kategorije? Zašto slinimo čitajući Gogolja? Zašto je ruska hra¬na kisela, a votka prijeko potrebna? Možemo li naučiti piti kako Bog zapovijeda? U što moramo gledati dok pijemo i u čijem društvu sjedati za stol? Kako je izgledao pirovanje u vrijeme kuge? Tko će, uostalom, pobijediti u napetome dvoboju izme¬đu dva tekuća blaga ukrajinske i ruske kuhinje, boršča i ščija?
Ruski hljepčić je nezaobilazno štivo za svakoga tko voli jesti, kuhati, razmišljati i pisati o hrani. Genisovu kulinarsku filozo¬fiju krasi isto što i njegov jezik – dubina jednostavnosti, ljepota nepretencioznosti i humor hedonista, a ne asketa. Gusto, jed¬nostavno, duboko i smiješno – glavne su odlike Genisova stila.
U Kulinarskim putovanjima Genis putuje svijetom znajući jed¬nu temeljnu istinu: glad potpiruje putnikovu geografsku zna¬tiželju. U Gastronomskim etidama on upućuje na tajne, gotovo filozofske niti, kojima su ljudska duša i želudac povezani u gor¬dijski čvor. Crveni kruh virtuozna je refleksija o sovjetskoj civi¬lizaciji, odnosno seciranje utrobe sovjetskoga društva, čija se bit krije upravo u marginalnome i jestivome. Kulinarski blog je pak intimni dnevnik kulinarskoga psihoanalitičara koji ne kri¬tizira nego nas podučava umijeću ljubavi prema hrani i svijetu koji nas okružuje. Hrana je za Genisa duhovno iskustvo, način spoznaje novoga. U vremenu u kojemu je hrana spektakl, a kuhari dio celebrity kulture, rijetki uspijevaju razumjeti da je hrana moćno spoznajno oružje. Genis ne želi s nama podijeliti tajnu što jesti nego kako to činiti. I kako o hrani promišljati. /Ivana Peruško/
„Kuhanje je duhovna vježba s konkretnim rezultatima. Dok druge umjetnosti mijenjaju dušu, ona mijenja i tijelo. Naime, kuhinja je okrenuta prema niskim strastima, zbog čega je često uspoređuju sa seksom. U oba je slučaja riječ o nagonima. Ako ih naučimo obuzdati, ispast ćemo asketi, no istinska mudrost nije u odricanju, nego u pokušaju da se život preoblikuje na način na koji to čine hrana i ljubav.“ /Aleksandar Genis/
O autoru: Aleksandar Genis rođen je 1953. godine u Ru¬siji, u Rjazanju. Odrastao je u Rigi, a 1977. go-dine je napustio bivši SSSR i odselio se u New York. Taj kozmopolit, kulturolog, radijski vo¬ditelj, kolumnist, književni kritičar i esejist stra¬stveno putuje, istražujući raznovrsnost svijeta, o čemu nerijetko i piše. Genis je jedan od naj¬plodnijih i najoriginalnijih suvremenih ruskih publicista. Dosad je objavio više od dvadeset knjiga, među kojima kultnu Rusku kuhinju u progonstvu (1987.) u suautorstvu s P. Vajljom, neobičan rječnik Američka abeceda (1994.), lir¬sku kulturologiju Babilonska kula (1996.), filo¬loški roman Dovlatov i okolina (1999.), zbirku eseja Ivan Petrovič je umro (1999.), književno-he¬donističku zbirku Satovi čitanja. Kamasutra bi¬bliofila (2013.) i mnoga druga briljantna djela. Genis je također pionir žanra kulinarske proze u Rusiji, a hrvatskome čitateljstvu će biti pred-stavljen zbirkom kulinarskih eseja Ruski hljepčić i druga kulinarska putovanja u kojoj je objedinje¬na njegova cjelokupna kulinarska „filozofija“.