“Delta Blues Gang”, blues kvartet iz Pule, pobjednik 4th “Croatian Blues Challengea” i polufinalist 29th “International Blues Challengea”, održanog u Memphisu 2013. godine, objavio je dugoočekivani album “American Mile”. Album je nadahnut i inspiriran osobnim doživljajem te respektom prema blues glazbi koju njeguju članovi, autor glazbe, teksta i aranžmana te producent albuma, slide gitarista Aleksandar Kajtez, njegov brat blizanac Kristijan na električnoj bass gitari, Elizabeta Petric na vokalu i Livio Benčić na bubnjevima.
“American Mile” sadrži sedam beskompromisnih blues vokalno-instrumentalnih autorskih pjesama i obradu “Walkin’ Blues” legendarnog Roberta Johnsona.
Prvi singl s albuma, pjesma “Southern Queen”, donosi sjajan ugođaj zvukova 20-tih godina prošlog stoljeća i tematski je u potpunosti posvećena velikoj rijeci Mississippi i njezinom putovanju prema delti na jugu Amerike. U akustičnim izvedbama pjesama “Roots”, “Rum Boogie Cafe” i “Driving Steel Blues”, koja je kurioziteta radi, snimljena upravo u Americi, širem auditoriju pruža se jedinstvena prilika da zajedno s ovim pulskim bluzerima krene na put vječite potrage za korijenima, istinskom ljepotom i dušom koju pruža glazbeni žanr Delta blues s obala Mississippija. S druge strane, u električnim izvedbama pjesama “Rise With The Gang”, “Last Phone Call” i “To Be Evil And Bad”, slušatelje se naprosto uvlači u svijet energičnog teksaškog bluesa, na široke i prašnjave autoceste te u zadimljene barove Texasa. Vokalna tema u električnoj izvedbi “Rise With The Gang” odiše buntom ceste, dok nešto umjerenija i emocijama nabijena tema “Last Phone Call” zrači energijom i priprema slušatelja na “sudnji dan” u metaforičnom smislu. Pjesma “To Be Evil And Bad” progovara o socijalnim temama te nudi odabir između suprotstavljenih vrijednosti “skroman i velik”, nasuprot “pohlepan i sam”.
Žanrovski, radi se o vještom spajanju dvaju srodnih glazbenih pravaca, Delta bluesa i Texas bluesa, što je u biti jedinstvena glazbena forma iznesena iskreno putem virtuoznih slide gitarskih dionica i melodija, preko energičnog i emotivnog vokalnog izražaja vrsne vokalistice do ritmičke pratnje bubnjeva, podržanih unikatnim bas linijama.